måndag 4 januari 2010

FROSTY GREENS

Denna vecka ska jag göra praktik på the Southern Daily Echo. Jag var stirrig mest hela natten och vaknade minst en fem gånger. Sedan blev klockan äntligen 06.30 och jag flög upp ur sängen tacksam för att jag inte försovit mig.
||
I commence my one week work experience at the Southern Daily Echo today. I was chafing most of the night and woke up at least five times. When the alarm finally went off, at 6.30, I flew out of bed gratified I hadn´t over slept.

Då jag stigit av bussen och var på väg mot huvudkontoret kunde jag inte låta bli att undra var i hela fridens namn jag var.

Frosten hade lagt sig som ett täcke över bäck och myr och jag tänkte att man borde ha mer plagg i just kulören frostgrönt. Frasiga sidenklänningar, ett par klackar, en väska och smycken.
||
After I got off the bus and was heading towards the main office I couldn´t help but wonder where on earth I was.

The cold weather resulted in a white crispy frost duvet covering the land. I thought that one should really have more garments of the colour frost green. Like crispy dresses, a pair of heels, a bag and some jewelry.

2 kommentarer: